Advent en Kerst 2022

Levenslicht: Samen op Zoek naar het verborgen verleden van Jezus Christus

Vanaf zondag 27 november 2022 is het Advent. Een tijd van verwachting van de Messias. We leven naar Zijn geboorte toe met het thema ‘Levenslicht’. We staan stil bij de stamboom van Jezus zoals je die kunt vinden in Matteüs 1. Daarin vind je tussen 42 vaders ook 4 moeders. Opvallende vrouwen met een eigen verhaal. Het zijn onverwachte moeders van Jezus.

Een van die moeders is de Ruth de Moabitische. Erik Pomp wil zondag 27 november meer over haar vertellen. De week erna vertelt Pieter Kars van de Kamp meer over Tamar. Ds. Verwey gaat verder met Batseba en Pieter Kars van de Kamp sluit af met Rachab.

Daarnaast worden de adventskaarsen aangestoken worden en is er een projectlied dat we iedere zondag van Advent zingen. Je kunt iedere dag meedoen door het Bijbelleesrooster te volgen of gebruik te maken van het inspiratieboekje. Je kunt je aanmelden via https://www.regiokerken.nl/inschrijven-voor-dagelijks-bericht/ om dagelijks de meditatie in je mail te ontvangen. Een goede Advents- en Kersttijd toegewenst!

Kerstnachtdienst: Kerst is niet te koop!

Op zaterdagavond 24 december 2022 is er weer een gezamenlijke kerstnachtdienst i.s.m. de PKN Grijpskerk e.o.. Jan Kroon houdt de preek, Pieter Kars van de Kamp doet de gebeden, Hidde Postma speelt solomarimba en Joke Buist het orgel. Het thema van de dienst en de preek is ‘Kerst is niet te koop’ en de collecte is voor De Voedselbank Westerkwartier.
Van harte welkom vanaf 21.30 uur!

Diensten