WAT DOE JE IN DE KERK? – Het zou een vraag kunnen zijn. Van een buur, collega of klasgenoot. Wat doe jij daar nou, op zondag, in de kerk? De vraag kan uit interesse gesteld worden. Maar misschien ook vanuit bepaalde beeldvorming. Wat is daar nou zo leuk aan op de vroege zondagmorgen? Kerkdiensten hebben niet meteen de naam heel swingend of interessant te zijn.

Misschien vraag jij je het zelf ook wel eens af. Ja, wat doe ik hier eigenlijk? Naar de kerk gaan is niet altijd het makkelijkste onderdeel van geloof. Het kan iets zijn dat er nou eenmaal bij hoort en niet meteen iets waarvan je zegt: wow, daar wil ik er geen een van missen… Wat doen wij in de kerk? Waarom erheen gaan op zondagmorgen? En wat zeg je dan? Tegen hen, of tegen die collega van jou, of die klasgenoot?

Kerkdiensten willen iets toevoegen aan je geloof. Dat gebeurt. Maar niet altijd. Soms kunnen ze het ook af breken. Reden genoeg om het ons zondagmorgen samen af te vragen: wat doen wij in de kerk, waarom houden wij kerkdiensten?

Voorganger: Jakob Buist

Na afloop van deze dienst volgt een Tijdcollecte van Stichting Present Westerkwartier. Klik hier voor meer informatie hierover.

Liturgie

– Welkom
– Moment van stilte om ons te richten op de Eredienst
– Opwekking 464 – Wees stil voor het aangezicht van God