ONTMOETINGSDIENST MET MURIWALI UIT INDONESIË – We kijken uit naar een bijzondere kerkdienst! Net zoals in vele andere gemeenten in het land mogen we dan een buitenlandse evangelist ontvangen. Dominee Muriwali Ndamung Matalu uit Indonesië komt bij ons preken. Een prachtige kans om via hem een inkijkje te krijgen in Gods wereldwijde kerk.

Muriwali Ndamung is in Nederland vanwege de Internationale Conferentie waaraan hij samen met zo’n 30 andere kerkleiders en evangelisten deelneemt. Tijdens de conferentie, georganiseerd door Verre Naasten, Hogeschool Viaa en TU Kampen|Utrecht, krijgen de evangelisten training over hoe je als christen in je eigen omgeving kunt bijdragen aan de maatschappij.

Maak alvast kennis met Muriwali Ndamung Matalu

“We kunnen inderdaad veel leren en vele dimensies zien van het werk van God in zijn kerk over de hele wereld. Ik woon in een land met een vijandige moslim meerderheid. Persoonlijk wil ik graag van deze conferentie leren hoe om te gaan deze vijandigheid.”
“Ik ben geboren in een christelijk gezin in Sumba, Indonesië. Ik kwam in 1992 naar het eiland Java, volgde een hotelcursus en werkte daarna bij een bakkerij. In 1997 besloot ik de Heer fulltime te dienen en volgde ik een christelijke stichting die werkt in evangelisatie en andere bedieningen.”

Kijk ook op zijn Youtubekanaal: https://youtube.com/c/MuriwaliYantoMataluGKKR

Muriwali ondervindt moeilijkheden in zijn werk door veel tegenwerking van vijandige moslims. Toch zijn er ook lichtpuntjes vertelt hij; “Door de genade van God hebben we nu één christelijke gemeente in de plaats Solo met 40 mensen, een ongelooflijk aantal in een land met zo’n meerderheid van moslims.”

Collecte: training van evangelisten

Tijdens de Ontmoetingsdienst is er een collecte voor de training van evangelisten. Na een training voelen evangelisten zich weer aangevuurd en bemoedigd om Jezus’ liefde te delen. En dat is hard nodig, want wereldwijd kennen twee op de drie mensen Jezus nog niet als hun Verlosser. Daarom van harte aanbevolen!

Liturgie:
Welkom, voorstellen ds. Muriwali Matalu en vertaler br. Bert Bulder en mededelingen van de kerkenraad
Gezongen votum, groet en gezongen Amen
Zingen: LB 705 – Ere zij aan God,.…
De Tien Woorden
Zingen: Ps.32:1,3
Gebed
Kindmoment
Schriftlezing: 1 Petrus 4:12-19 (Sietske van Esch)
Zingen: LB 968:1,3,4
Prediking – ds. Muriwali
Gebed ds. Muriwali